دومین دوره آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" در تبریز برگزار می شود
دومين دوره آموزشي "مدرسه تئاتر شبستان" در تبريز برگزار مي شود

دومین دوره آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" در تبریز برگزار می شود

جلسه شوراي سياستگذاري دومين دوره آموزشي "مدرسه تئاتر شبستان" ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي برگزار شد.
شناسه خبر : 63595 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

 به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، جلسه شورای سیاستگذاری دومین دوره آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با حضور اساتید برجسته تئاتر کشور، استان و کارشناسان ستادی برگزار شد.

 «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به لزوم پیوند هنر و دین به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای تربیتی برای انتقال و تعمیق مفاهیم و باورهای دینی بالاخص در نسل جوان اظهار داشت: دوره آموزشی  و جشنواره "مدرسه تئاتر شبستان" گام مهم  و موثر در پیوند هنر واندیشه دینی برای شناسایی و جذب هنرمندان مسجدی است .

شفیعی خاطر نشان کرد: اثرگذاری تئاتر  "بچه های مسجد" در تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی غیرقابل انکار است چرا که تئاتر مسجدی قطعا موجب نگاه تحولی و نو در حوزه نمایش می باشد و شناسایی، کشف و پرورش هنرمندان مسجدی به یقین باعث احیاء هنر دینی خواهد شد.

 وی گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین دوره جشنواره "تئاتر شبستان" در سال گذشته و استقبال چشمگیر گروه های نمایشی و تاثیرات مثبت این جشنواره ، دومین جشنواره ملی "تئاتر شبستان" نیز در سالجاری  برگزار خواهد شد که این دوره آموزشی پیش زمینه ای برای ورود و شرکت هنرمندان به این جشنواره نیز محسوب می شود.

همچنین در ادامه این جلسه استاد «مهدی لزیری» از پیشکسوتان عرصه نمایش و تئاتر کشور و استاد ابراهیم عباسعلیزاده  کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشور ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص نحوه برگزاری دومین دوره آموزشی"مدرسه تئاتر شبستان، نگاه ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد در بهره گیری از ظرفیت و توان هنری استان، پتانسیل های موجود در عرصه نمایش و استفاده بهینه از این نیروها، هنرمندان و اساتید استانی در برگزاری دوره را قابل تقدیر دانستند.

 بنابراین گزارش، این جلسه با هدف برنامه ریزی، زمانبندی، انتخاب سرفصل ها و  محتوای دوره آموزشی ، مکان برگزاری ، بررسی نقاط قوت و کمبودهای نخستین دوره آموزشی "تئاتر ، مسجد، مدرسه" به منظور برگزاری هرچه بهتر دومین دوره  و دریافت نکته نظرات اساتید هنرهای نمایشی برگزار شد.

 گفتنی است، اولین دوره آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" مرداد ماه سال گذشته با شرکت بیش از  140 نفر از علاقمندان  در رشته های بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه نویسی در دو بخش خواهران و برادران  برگزار شد و دومین  دوره نیز  شهریورماه سالجاری در تبریز برگزار خواهد شد .